1
Jeśli śledzisz naszego bloga, to zapewne wiesz, że kawa ma właściwości wspomagające odchudzanie. Jest jeszcze coś, czego o kawie na pewno nie wiedziałeś. Sprawdź!

FAKT NR 1

Kofeina spala kalorie i nie jest to nasza teoria. J Przyjmowana w dużych dawkach (300 mg/dobę) stymuluje proces termogenezy, 
w wyniku którego organizm wytwarza ciepło, konieczne do utrzymania stałej temperatury ciała. Tym samym wpływa na zwiększenie liczby spalanych kalorii, głównie podczas wysiłku fizycznego. Pobudza organizm, przygotowując go do tempa intensywnych ćwiczeń.

FAKT NR 2
Kawa zmniejsza apetyt. W wyniku spożycia dawki kofeiny obniżamy łaknienie. Dzieje się tak ponieważ w naszym organizmie wzrośnie poziom glukozy we krwi.

FAKT NR 3

Kawa ma niewiele kalorii, więc nie tuczy. Wartość kaloryczności dla espresso jest niska – filiżanka napoju zawiera  od 1 do 3 kcal. Nierzadko jednak nieświadomie zawyżamy ją przez dodawanie wysokokalorycznych dodatków, tj. syropów smakowych czy bitej śmietany. Tak podana kawa jest deserem. Pamiętaj, że kawa z dodatkiem syropu lub cukru oraz bitej śmietany może zawierać nawet 600 kcal, co stanowi około ¼ dziennego zapotrzebowania kalorycznego dorosłej osoby.

Źródło: https://polki.pl/odzywianie_artykul,10036491.html
Zdjęcie: instagram.com/karolajn_aaa/

Instagram

[instagram-feed]