rozpuszcz

Staramy się w to nie wierzyć, ale badań rynkowych nie możemy podważyć. Tak naprawdę to nie wiemy dlaczego tak jest, ale być może wiąże się to z międzynarodowym stylem życia. Mowa o kawie rozpuszczalnej, której konsumpcja z roku na rok rośnie! Zdziwieni? My też…

Wielu smakoszy kawy uważa kawę rozpuszczalną za „produkt kawopodobny” i najgorszą formę traktowania szlachetnego ziarna kawy. Tymczasem – jak pokazały badania Euromonitor International– dla milionów konsumentów na całym świecie kawa rozpuszczalna jest podstawową formą spożywania kawy. Jest tak zwłaszcza w przypadku krajów, w których tradycyjnie silna jest popularność herbaty jako głównego ciepłego czy pobudzającego napoju: Chinach, Indiach, większości krajów b. ZSRR czy na Wyspach Brytyjskich. Sama sprzedaż w Wielkiej Brytanii odpowiada za 1/3 całej sprzedaży kawy rozpuszczalnej w zachodniej Europie – i to pomimo tak szybkiej ekspansji kawiarni sieciowych w Wielkiej Brytanii.

Sprzedaż kawy rozpuszczalnej rośnie w fenomenalnym tempie, za co w dużej mierze odpowiadają kraje Dalekiego Wschodu. Wyniki sprzedaży potroiły się w okresie 2000-2013, osiągając poziom 31 miliardów dolarów. Prognozy pokazują, że poziom 35 miliardów może zostać osiągnięty w 2018 r.

Ale spójrzmy na ten fakt „obrazowo”. Poniżej zobaczycie mapkę, na której zaznaczone zostały kraje w zależności od spożycia kawy rozpuszczalnej. Kolorem ciemnoniebieskim zaznaczono te kraje, w których dominującą rolę odgrywa kawa rozpuszczalna. Kolor jasnoniebieski – to kraje z przewagą różnego rodzaju kaw 'świeżych'. Kolor szary – to w większości kraje, w których prawdopodobnie nie chcielibyście mieszkać, niezależnie od tego, jaką kawę tam serwują.

mapa

Źródło mapy: Euromonitor International

Dla nas kawa rozpuszczalna to najuboższa pochodna kawy. Rozumiemy, że jej parzenie jest szybkie, dzięki czemu zaoszczędzimy czas. Dobra kawa jednak właśnie jego potrzebuje. Dlatego w SO!COFFEE stawiamy jedynie na naturę. Innych możliwości nie ma.

Prawda?

Instagram

[instagram-feed]